torsdag 27. januar 2011

Vietnam: see you later

Vietnam er og blir et land jeg sent vil glemme. Ikke fordi jeg synes det er ubeskrivelig, men fordi det har skjedd saa mye den siste droye uka at det blir vanskelig aa faa forklart her til dere.

Vi startet i Hanoi, med overskyet graat vaer. Der traff vi noentoffe tyske damer som vi hang med den kvelden, middag og ol paa gata. Vi delte rom med dem og traff dem igjen paa Halong bay. For vi forlot Hanoi fikk vi med oss de beromte vanndukkene, noe jeg satt veldig stor pris paa. Jeg synes det var toffe effekter og noe bra humor underveis.

Vi forlot Hanoi, og besokte Halong Bay. Noe overvudert etter min smak. Vakkert er det, men det var kaldt og det var lite paa programmet. Saa saann alt i alt en helt grei opplevelse. Vi koste oss likevel med sjomat og fisk, bra gronnsaker og ol, saa skal vel ikke klage selv om ikke temperaturen var paa sitt beste.

Vi har besokte Hue, en mer historisk by i Vietnam... Trodde vi.. Det som er igjen er mest ruiner og odelagte templer. Og de som ikke er odelagte er etter ny aargang. En litt skuffet Karen, og en litt lei megselv bestemte oss derfor aa dra ut, siden hue ikke var mer spennende enn som saa... Og der startet det beste med Vietnam for meg: hyggelige backpackere! Vi har truffet de samme backpackerene fra dag 1 i Vietnam, hele veien mot Sor.

Vi tok oss videre ned til Hoi An, en by som byr paa gatekultur, fult av markeder, masse turisme og hyggelige barer og resturanter. Vi hang med vaare nye venner og bokstavelig talt skrev NORWAY paa kartet. Eller rettere sagt Karen skrev det i taket. aiaiai, det skal bli hardt aa vaere norsk paa tur. For utenom god ol og god rodvin har Vietnam god mat. Spesielt er gatemat det beste du kan faa tak i . Alt av gronnsaker, kylling, ris og nuddler. Det blir hardt aa reise fra matriket Asia og til Australia..

Naa befinner vi oss i Nha Trang. Her er det chill, men overskyet. Vi har Vaert i Vinpearl: en god blanding av badeland i Bo, akvariet i Bergen og bittelitt Tysenfryd. Selv om aldersgrensa mest sannsynlig er 12 aar koste vi, og vaare tre nye venner, oss som barn paa julaften! Paa kvelden dro Jeg og Karen ut paa stranda, tok med oss take-away og en flaske Dalat-vin og bare slappet av i noen kveldstimer.

I dag er planen aa tilbringe dagen med vaar egen "spa-dag", med filing av negler, klipping, bodylotion, vannbad og bare tilbringe dagen paa stranden. Senere blir nok det en liten tur ut paa vift.







Vi kommer tilbake til dere med oppdatering av mer Vietnamskoy! Og ja, bilder kommer nok det ogsaa. Men naa skal jeg ut aa strande litt :)

8 kommentarer:

  1. Ååh, dere har jammen fått med dere litt av hvert! Gleder meg til Vietnamskoy, hihi. Kose dere masse (jeg vet dere allerede gjør det, meeen fortsett!) ;)

    Ps: En av mine faste følgere på bloggen følger dere også. Hihi. Kult!

    SvarSlett
  2. Bevares meg vel hvor dere koser dere me4d nye venner og masse ikke bare god, men også kjempesunn mat! Det høres ut som rene eventyret for meg, dette! Fortsatt god tur videre! og takk for flotte reisebeskrivelser! Kjempeglad i deg!Mamma

    SvarSlett
  3. Hei Nina!
    Saa kult at en av dine folgere folger oss. Her er det vel hipp som happ hvem som faktisk folger som folger, og hvem som folger som snoker.

    Ja, vi koser oss paa tur. Men litt skuffet er vi likevel over Vietnam. Vi hadde nok litt for hoye forventninger til dette landet. Og det er det samme inntrykket alle andre har av landet ogsaa. Hvertfall de som gjor landet som oss, med buss.

    Savner deg, Sota. Vi maa skypes en dag! :) Kos

    SvarSlett
  4. Hei mamma!
    Ja, det er kos aa faa nye venner. Jeg og Karen foler oss unge paa tur. De fleste vi snakker med og henger med er eldre enn oss. Baade i India, nepal og Vietnam. Saa vi blir godt passet paa! Vi har ogsaa imponert oss selv med oppfinnsomhet og tolmodighet, saa det skal bli hardt aa knekke oss to ned! ;)

    Veldig glad i deg ogsaa!

    SvarSlett
  5. åå, det høres så idyllisk ut.. Og forstatt så meningsløst å sitte her. Gleder meg også til flere postkort :D

    Ta fortsatt god vare på hverandre, husk at det er noen som vil ha dere trygt hjem igjen ;)

    <3

    SvarSlett
  6. Fint dere har det bra. Enjoy! ;-)

    SvarSlett
  7. Ja, aashild det kommer flere postkort. Og ja, vi har det bra! :)

    Akkurat cruisa rundt paa scootere, vel og merke som paaheng. Men livet er bra, sola skinner og vi aker paa sanddyner... Kan vel ikke klage :)

    SvarSlett
  8. Kjempemoro å følge med på bilder og historier som blir lagt ut - gleder meg til å høre mer om hvordan dere har det i Australia! klem

    SvarSlett