onsdag 12. januar 2011


A man without his passport is a man without a county

Nepal - Pokhara

Naa sitter vi paa en liten internettkafe i Pokhara. tastaturet mitt er helt elendig saa foler paa meg at dette kun blir et kort innlegg. Vi ghar naa tatt oss over grensen til Nepal. Forskjellen paa Nepal og India var ikke saa stor med en gang vi kom over grensen siden det er mange indere vsom tar seg over grensen for aa jobbe siden det vistnok er bedre lonninger her. Naa vi hadde reist litt lenger inn i landet var forskjellen lettere aa se. Nepal er mer gronnere og frodigere land. Ikke saa mye fattigdom aa se, selv om den selvfolgelig eksisterer. Alt er ogsa mye mer stillere her, ikke all den tutingen som var aa hore i HELE India. I Nepal til naa har vi vaert i Lombini, fodestedet til Buddha. Saa mange buddistiske munker der paa pilgrimsferd, saa det var ganske spennende aa faa med seg. Vi har ogsa overnattet i en (eller rettere sagt rett utenfor) nasjonalpark. Var et utrolig luksiriost sted. I nasjonalparken, kalt Chitwan, hadde vi en elefantsafari. Var kjempegoy aa sitte paa elefantene mens de bante seg vei gjennom bushen. Saa ikke saa veldig mange dyr utenom noen raadyr, villsvin og paafugler. Elsket det uansett :D
Maa faa oppdatert litt mer om India og Nepal seinere, og bilder selvfolgelig.
Til slutt vil jeg bare si at man aldri skal undervurdere et NSB-teppe, det har vaert em livredning til naa!

4 kommentarer:

  1. Kos dere viderer :)
    Skal hilse fra hele grimstad barnehage karen, det er mange som savner deg av de små! det skal være sikkert:)
    Hilsen Helene

    SvarSlett
  2. Det varmet mitt hjerte Helene, savner dere alle jeg ogsaa. Postkort er sendt til dere fra India, saa satser paa at det ankommer om ikke saa lang tid :D Hils alle store og smaa fra meg, hilsninger fra Nepal

    SvarSlett
  3. fint at dere har det bra. Ring en dag det passer.
    Savner deg
    Nils Michael (pappa til Karen Andrea)

    SvarSlett
  4. Så gøy at dere får oppdatert bloggen! Jeg kjenner reiselysten boble, og er litt misunnelig her jeg sitter i dette isbefengte landet...

    Stor klem fra Åshild til begge to!
    Andrea hilser masse

    SvarSlett