mandag 28. februar 2011

Into the sea!

Det har gaatt dager og uker siden sist innlegg. Vi beklager saa mye, men det er ikke bare bare aa vaere flittig backpacker!

Fra Paradis har dagen blitt desto bedre. Vi har opplevd Nydelige Noosa, en strandperle av de sjeldne som igger i ett med en nydelig nasjonalpark. Her bodde vi som Jane og Tarzan, i en hytte som grenset til regnskogen. Vi folte oss som jungelkvinner!

Vi stoppet i Brisbane for dette en natt, pga omgjorte planer. Planen fra naa var aa utforske Whitsundays, med en 3dagers seiltur med snorkling. Saa hit dro vi. Destinasjon Airlie Beach, med baat ut til Whitsundays!

Whitsundays er alt i alt 74 oyer sammen som utgjore store deler av baade sordelen Greet Berrier Reef, strender og andre sjoperler. Vi besokte 5 ulike plasser, med pga vaeret klarte vi ikke aa naa Greet Berrier, Men vi fikk sett masse likevel!

Dag 1: Karen og jeg fikk vaar forste erfaring med aa dykke. Vi strevet litt i begynnelsen, men naar det virkelig gjalt glemte vi tid og sted og bare koste oss med alt av rev og fisk vi kunne se. Dag 1 ble ogsaa brukt til masse snorkling!!!

Dag 2: Johanne ble desverre veldig syk, men vi snorklet en hel del alle sammen. Saa desto mere fisk. Det var endelig sol paa baaten, saa her ble det solingstid og daffing. Vi saa en delfin paa kvelden helt naere baaten, og vi koste oss med nye bekjente.

Dag 3: Nok et snorklingsted. Her var det ogsaa masse ulik fisk, men det var ogsaa skilpadder. Jeg og karen oppdaget 2 av dem paa ulike steder, saa det kan vaere det var totalt 4, hvem vet? kult var det hvertfall!


Whitsundays har gitt oss masse, og det var en helt unik opplevelse, som jeg sent vil glemme!


Likevel klarte ikke jeg aa laa Great Berrier Reef ligge, jeg maatte vite hvordan det var! - Og det var fantastisk!

Jeg tok paa bikini og hang meg paa to andre roomieser fra rommet vaart og dro paa dagstur til revet! Vi stoppet 2 ulike plasser, og vi saa fisk i alle verdens farger. Strommen var temmelig sterk uti havgapet, saa jeg og hundrevis av fisk ble slengt tilbake mot baaten og naermere havoverflaten. Det var en sinnsyk opplevelse aa faa vaere blant fiskene i en slik setting, jeg folte meg nesten som en fisk selv, eller kanskje enda mer som Ariel!

Fiskene her var desto storre enn i Whitsundays, det var titalls mer og titalls ulike! Saa jeg er utrolig glad jeg fikk sett alt! Jeg fikk ogsaa se noe sinnsyk store paa over meteren! det var ogsaa utrolig!

Alt i alt har Australia gitt meg masse opplevelser i vann og paa land, og jeg foler meg utrolig heldig som har fatt oppleve det denne delen av Australia har aa by paa!

I dag pakker vi sekken og gjor oss klar for nok et eventyr! New Zealand, here we come!

3 kommentarer:

  1. Bare kost dere altså.. ;-) .. skal være fabelaktig på Barrier Reef. Hils til maoriene!

    SvarSlett
  2. Vi koser oss masse! Naa er vi i Auckland. Vi reiser videre i morgen nedover og har 10 dager igjen her paa nordoya! Det blir nok mye av aktiviteter paa baade land og i vann de naermeste dagene! vi gleder oss! ;D

    SvarSlett
  3. Hørtes helt herlig ut, vennen <3 Glad du koser deg, men gleder meg til du kommer hjem <3 vi venter på deg <3

    SvarSlett