onsdag 16. februar 2011

Cowboyhatt, glowstick, hawaiikrans og spansk!

Vi befinner oss naa i Surfers Paradise. De innfodte kaller det Surfers, jeg vil kalle det paradis!

Her er det massevis av smaa kaffesteder, gatekjokken, butikker og isplasser. Strandlinjen ligger langs hele Gold Coast, noe som utgjor at de fleste hostellene har toppen 2 minutter aa gaa til stranda, da ogsaa inkludert vaart. Vi har vaert her i totalt 5 dager, saa hva har vi gjort? Vi har opplevd vaar andre pub-crawl i Australia. Partystemningen vaar paa hoyt gir, vi ble hentet med partybuss ( type russestil), vi ble mott av massevis av glade mennesker med cowboyhatt, hawaiikrans og glowstick, og vi ble mott med musikk som blant annet ABBA. Dette kunne ikke bli annet en en bra kveld. Karen og jeg shaket med og uten cowboyhatt, og koste oss masse med de nye bekjente!

Videre har dagene i Surfers bydd paa mye strandliv. Vi har faatt provd ut bodyboards paa de store bolgene.Utrolig morsomt! Vi har gaatt kveldsturer paa stranden og dromt oss vekk til bolgeskvulp og rolig vind. Johanne har laget vaart forste varme hjemmelaget maaltid her: herlige hamburgere. De var sinnsykt gode!! Vi har i tillegg faatt dilla paa iskaffe her i Australia, vaert paa Hungry Jacks ( same same Burgerking) og hatt late dager med boklesning og jobbsokning.

Jeg og Johanne oppsokte danselivet i Paradis en dag til. Denne kvelden bydde kvelden paa mer praktisering av spansk, noe som jeg alltid synes er supergoy. Vi danset, spilte billjard, og hadde en superkveld ute med nye venner. Jeg haaper at Alvaro kan gi oss noe god tips om Mexico city!

I dag forlater vi strandlivet paa leting etter en annen del av Australia, nemlig snorkling i revet. Vi gleder oss masse til aa undersoke det krystallklare vannet, og for aa kunne se de nydelige fargene det har aa by paa.

4 kommentarer:

  1. ÅÅh, snorkling er ufattelig morsomt! Tror jeg nesten må gjøre det snart selv ;) Hihi. Høres ut som dere koser dere veldig. Hilse søstrene Hortemo!

    SvarSlett
  2. Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser... enjoy!

    SvarSlett
  3. Ja, nina! Vi koser oss masse! Gleder Meg sinnsykt til baade snorkling og sulking! Vi faar prove aa dykke gratis nemlig paa en guidettur fra og med tirsdag! Hurra! Har du det bra?

    SvarSlett
  4. Haha, Pappa! Det er ikke alltid like lett aa bite hva man vil, men kose Meg det klarer jeg alltid! ;)

    SvarSlett